رنگ ها در عطر و ادکلن به چه معنا هستند؟

ارسال شده در مرداد ۴ام, ۱۳۹۵ موضوع عطر و ادکلن توسط

نور و رنگ پدیده هایی هستند که همواره در زندگی بشر نقش موثر داشته اند. از رنگ ها در لباس و لوازم زندگی تا حتی در عطر و ادکلن هم استفاده ویژه می شود. هنوز هم کوشش می شود به وسیله خاصیت روانشناختی رنگها در ارتباط با انسان کمک گرفته شود.
امروزه، اشتیاق مردم در تطبیق رنگ در مورد پوشیدن لباس، تزئین خانه و غیره گسترش چشمگیری یافته. در صنعت بسته بندی، استفاده  از رنگ های مختلف بر تحریک احساسات مردم و جذب مشتری نقش بسزایی دارد. طراحی رنگ برای فرآیند بسته بندی بسیار مهم است. رنگ یک عنصر حیاتی است که می تواند در زیبا سازی و همچنین خلق تصویر با نام تجاری منحصربه فرد، نقش رقابتی ایفا کند.

88005_820 ravanshenasi.rang.ha

همانقدر که طراحی رایحه ها در عطرها برای طراحان آن اهمیت ویژه ای دارد، نوع رنگ، بسته بندی و شیشه عطر و ادکلن نیز موضوعی است که به دقت مورد برسی قرار گرفته شده است . در این قسمت سعی شده تا رابطه نوع رایحه عطر با رنگ جعبه و مایع آن را بررسی کنیم.  رنگ عطرها معرف رایحه آنها نیز میباشد.
رنگهای قرمز، زرد، نارنجی، صورتی، قهوه ای، عنابی و در برخی موارد بنفش را رنگهای گرم می‌گویند. درحقیقت طول موج  نور قرمز بسیار به اشعه ماورا بنفش نزدیک است، که منشا انتقال گرماست. رنگ گرم خودنما است و احساسات را برمی‌انگیزد.
طیف سبز، آبی، آبی فیروزه ای و در برخی موارد بنفش جزو رنگهای سرد شناخته می‌شود. این رنگها همان تاثیر سرمازایی را دارد که نگاه کردن به تصویر آلاسکا، در بیننده به وجود می‌آورد. اثر این رنگها نقطه مقابل اثر رنگهای گرم است و فعالیت متابولیسم بدن را کند می‌کند.
شما با دانستن این مطالب می توانید با توجه به رنگ مایع یا جعبه عطر، به دمای ادکلن (سردی، گرمی و یا معتدل) و همچنین طعم (شیرین، تلخ و یا ترش) رایحه پی ببرید.

 

ارسال نظر به




XHTML::
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>